Повернення коштів
Глава 1. Загальна процедура повернення коштів
1.1. Повернення коштів за невикористаний квиток (його частину) Авіакомпанія здійснює за місцем придбання квитка або в головному офісі Авіакомпанії (офісі з продажу перевезень Авіакомпанії) і в тій валюті, у якій квиток було оплачено.
Повернення коштів в Україні Авіакомпанія здійснює в національній валюті. Повернення коштів у представництвах Авіакомпанії в інших країнах здійснюється відповідно до законодавства країни місцезнаходження представництва.
У разі якщо оплату було здійснено електронними засобами переказу коштів (банківською карткою), кошти повертаються на платіжну картку, з якої було здійснено платіж за квиток.
1.2. Розмір сум коштів, що повертаються за невикористаний квиток (його частину), залежить від використаного тарифу і тарифних нормативів Авіакомпанії та виду відмови від перевезення (добровільна чи примусова).
1.3. Повернення коштів здійснюється на підставі невикористаного повністю або частково перевізного документа, ордера різних зборів, квитанції про оплату наднормового багажу.
1.4. Повернення коштів здійснюється:
- – особі, що зазначена у квитку – у разі сплати за перевезення готівкою або банківським переказом;
- – на рахунок підприємства, установи тощо – у разі сплати за безготівковим розрахунком;
- – на рахунок власника банківської картки, якою оплачене перевезення (у разі припинення діяльності банку перерахування коштів може бути здійснено на рахунок в іншому банку);
- – спонсору, що сплатив за перевезення – у разі оформлення квитка за повідомленням про попередню оплату (Prepaid Ticket Advice – РТА).
Повернення коштів здійснюється за умови пред’явлення документів, що посвідчують особу, та документів, що підтверджують право на отримання грошових сум, визначених у пункті 1.3 цієї глави.
1.5. Повернення коштів Авіакомпанія здійснює у день розірвання договору повітряного перевезення (пред’явлення квитків до каси за місцем їх оформлення, отримання Авіакомпанією письмового звернення від пасажира щодо бажання повернути кошти за невикористане повітряне перевезення, оформлене електронним квитком), а в разі неможливості повернути кошти у день розірвання договору повітряного перевезення – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів. Строк повернення коштів розраховується з дня, наступного за днем отримання Авіакомпанією або агентом з продажу документів, необхідних для здійснення операції повернення коштів.
Глава 2. Повернення коштів
2.1. Примусове повернення коштів або перебронювання без застосування штрафних санкцій здійснюється у випадках:
-
- – скасування, перенесення, затримки рейсу, на який у пасажира заброньовано місце та оформлено квиток;
- – неправильного оформлення перевізних документів з вини Авіакомпанії або її агента з продажу;
- – заміни класу обслуговування або типу повітряного судна;
- – неможливості надати пасажиру місце відповідно до бронювання;
- – незабезпечення Авіакомпанією стикування з рейсом, на який пасажир має підтверджене бронювання і який зазначений у тому самому квитку, що і попередній;
- – відмови в перевезенні через несплату пасажиром тарифу, державних зборів, податків чи зборів (такс) у разі зміни тарифів або правил їх застосування порівняно з тими, що діяли на день відправлення пасажира з початкового аеропорту, зазначеного у квитку;
- – смерті пасажира або членів його сім’ї, хвороби пасажира або членів його сім’ї, що подорожують разом із ним, за наявності належно оформлених підтвердних документів;
- – в інших випадках відмови пасажира від повітряного перевезення або відмови Авіакомпанії у перевезенні пасажира, що сталися з вини Авіакомпанії.
2.2. У разі примусового повернення сума коштів, що повертається пасажиру, має дорівнювати:
- – якщо жодну частину квитка не використано – сумі, що дорівнює повній вартості квитка за ціною, за якою його було придбано;
- – якщо було використано будь-яку частину квитка – сумі, що дорівнює тарифу за невикористану частину перевезення в один бік та невикористані державні збори, податки, аеропортові збори (такси) і невикористані збори (такси) Авіакомпанії від місця, де сталася відмова від перевезення, до місця призначення.
2.3. У разі добровільного повернення коштів, тобто якщо пасажир бажає повернути суму, сплачену за квиток, і таке повернення дозволяється правилами застосування тарифів, така сума розраховується згідно з тарифними нормативами Авіакомпанії. Пасажиру також повертається сума всіх невикористаних державних зборів, податків, аеропортових зборів (такс) і зборів (такс) Авіакомпанії.
2.4. У разі повернення коштів за невикористаний квиток або його частину, у тому числі примусового, плата за оформлення повітряного перевезення не повертається, за винятком випадку повернення коштів з вини Авіакомпанії. Плата за операцію повернення коштів у разі примусового повернення коштів не стягується.
Глава 3. Право на відмову в поверненні коштів
3.1. Авіакомпанія має право відмовити в поверненні коштів (за винятком всіх невикористаних державних зборів, податків, аеропортових зборів (такс) і зборів (такс) перевізника), якщо:
- – заяву про повернення коштів пасажир подав після закінчення строку чинності квитка.
- – квиток придбано за спеціальним тарифом і правилами його використання не передбачено повернення сум (у разі придбання квитка за таким спеціальним тарифом Авіакомпанія або її агент з продажу інформує про це пасажира під час бронювання і в квитку ставиться відповідна відмітка).
3.2. У разі втрати квитка повернення коштів здійснює:
- – авіакомпанія – власник бланка квитка («перевізник за договором») – якщо квиток було оформлено за інтерлайн-угодою;
- – авіакомпанія – фактичний перевізник – якщо квиток було оформлено на бланку авіакомпанії, яка виконує рейс.
Повернення коштів може бути здійснено, якщо втрачений квиток (або його частину) не було використано або змінено та за ним не здійснювалося повернення коштів.
Із суми коштів, що повертаються, Авіакомпанія має право стягувати штраф (збір), встановлений нею для таких випадків.
3.3. Кошти за дублікатом квитка, за втраченим квитком, ордером різних зборів, квитанцією про оплату наднормового багажу повертаються в претензійному та/або судовому порядку.
3.4. Відмова пасажиру в поверненні коштів може бути оскаржена пасажиром шляхом подання претензії до Авіакомпанії або у судовому порядку.